Operation nr 9 - Läckage, smärta & ny bakterie

Natten mellan lördag och söndag fick jag åka in till akuten då VAC-pumpen sög luft, det hade blivit läckage. När vakuumet släpper så gör det så jäävla ont. Det tar en timme in till sjukhuset och det var den längsta timmen i hela mitt liv. Det enda jag kunde göra i bilen var att andas. Andas andas andas.

Skulle gjort operationen på måndagen men fick göra det på söndagen klockan 10 iom läckage. Allt gick bra och såret läker, men inte snabbt.. Nu ska jag inte opereras förrän fredag för de hade ont om tider. Ska alltså vänta 2 dagar mer än jag brukar och det känns inte alls bra för dagen innan/samma dag som operationen brukar jag ha extremt ont. Så tanken på att det ska gå ännu en dag gör mig ledsen. Men ja, det är bara att bita ihop. Allt ska bli bra! 

Läkaren som gjorde operation nr 8 tog en odling från såret pga det luktade illa. Hon ringde upp mig idag då hon fått svaret och det visade sig att jag hade en ny elak bakterie där inne. Antibiotikan som jag gått på innan har tagit bort de andra men inte den här. Så jag ska börja ha en annan antibiotika. Jag som precis köpt hem en ny dos av de jag tog innan, så kan man inte lämna tillbaka dem trots de är oöppnade.. Typiskt!

Så ja, det går framåt väldigt väldigt sakta. Blir snart dum i huvet. Haft det såhär i snart 1 månad och har inte ens kommit halvvägs.. 
Uterus Bicornis - L | |
Upp